2015. február 18., szerda

Érdekes napok következnek

 Olyan fél egy környékén beállítottam holt részegen. Igazából abban sem voltam biztos, hogy jó helyen járok, ugyanis útközben legalább három házba akartam bemenni, mire leesett, hogy rossz helyen járok, amikor a kaput nem tudtam kinyitni a kulcsommal. De lényeg a lényeg, hogy amikor beléptem apu fogadott. 




-Hol voltál ennyi ideig, Perrie?! Már azon gondolkoztam, hogy hívom a rendőrséget! Soha ne ijessz meg ennyire, megértetted?! - ölelgetett.
-Jól van apu! Láthatod, élek és virulok! Senki nem bántott! Itthon vagyok, nyugodj meg szépen! - próbáltam minél normálisabban beszélni, ami sajnos nem jött össze.
-Elég érdekesen beszélsz! Te ittál?! És ha már itt tartunk, hol voltál?!
-Nem, nem ittam és semmi közöd hozzá! Nem szólhatsz bele mindenbe, ez az én életem!
-Mi az, hogy semmi közöm hozzá?! Egyrészt az apád vagyok és kijár nekem némi tisztelet! Másrészt, aki édesanyádat megölte, szabadon kóborol a világban! Bármikor lecsaphat rád és nem bírnám ki, ha téged is elveszítenélek!
-Ugyan már apu... Nem akarsz elveszíteni? Már akkor elveszítettél, amikor elkezdtél nevelni!
-Micsoda?! Hogy mondhatsz ilyet?!
-Ez az igazság! Milyen állapotba kerültem, a te negatív felfogásod alapján? Egy érzéketlen zombi vagyok! - legalábbis nagyapa szerint... - Mert szerintem, ha te haltál volna meg anyu helyett, most nem ilyen állapotban lennék!
-...
-Jó éjszakát!
-Jó éjt! De csak úgy közlöm, hogy az állapotodtól függetlenül holnap is mész iskolába! Nincs kifogás! - remek... A veszekedéstől eltekintve, ez egy egész normális beszélgetés volt apuval. És a 16 év alatt egyszer sem mutatta ki, hogy aggódna értem. Na ez egy jó pont nála...! Másnap úgy éreztem magam, mint akin átment egy úthenger. De muszáj iskolába mennem...

-Na készen vagy? - jött be apu.
-Készen, de ez téged miért érdekel? - kérdeztem.
-Mostantól minden nap én viszlek suliba! és beszélni fogok a tanáraiddal, hogy figyeljenek rád! Nem akarom, hogy az osztálytársaid rossz dolgokba rángassanak! - minő tragédia...! - A tegnapi viselkedésed által! Na indíts, mert a végén még elkésel! - a sulihoz érve apu vett egy nagy levegőt és elindult a tanári felé. aj nekem, ha mindenki rám fog figyelni! Na nem baj! Majdcsak megoldom valahogy! Nekem nem fog megszabni senki semmit! Mentem a főbejáraton és találkoztam Megannel, aki teljesen be volt zsongva valamitől.

-Szia Perrie! - jött oda. - Gyere, gyere, gyere!
-Hova? Mi ennyire sürgős? - kérdeztem értetlenül. 
-Most van bent az unokabátyám a teremben! Be akarlak mutatni neki még most, mert a végén még elmegy! - majd megfogta a karomat és berángatott a terembe. A tanár nem kicsit lepődött meg rajtunk. Aztán felnéztem rá és leblokkoltam. Nem, nem tetszik, ne értsétek félre! Csak... Áhh... Mindegy... Úgysem értenétek! 

-Brian, bocsánat, tanár úr! Ő itt Perrie, Perrie Swan! Tegnap mikor bent jár nálunk, Perrie nem igazán figyelt, inkább aludt... Na de most itt az idő, hogy bemutatkozzon! - pörgött Megan.
-Köszönöm Megan, kedves, hogy gondoltál erre! De neked miért olyan fontos ez? Ha Perrie megszeretne ismerni, oda jön hozzám. Én nem erőltetek semmit! - szerénykedett a tanár.
-Ugyan már! Ha már itt vagytok mindketten, beszélgessetek! Bocsi, nem megy, hogy ne tegezzelek! - majd Megan előrelökött, majdnem teljesen a tanárnak. Egy darabig csak álltam vele szemben, mint egy értelmetlen ostoba. Ő meg csak mosolygott. Hogy szólaljak meg, ha így néz rám...?

-Látom kicsit zavarban vagy! De nyugi, nem eszlek meg, nem sokkal vagyok idősebb nálatok! Ha jól tudom, csak hat év van köztünk!
-Én... Nem... Vagyok... Zavarban...! Nem szokásom...!-dadogtam. - De mondja csak... Ha ilyen fiatal, akkor miért nem valami normálisra fordítja az idejét? Nem volt elég gyerekkorában az iskolában szenvedni? 
-Mindenkinek ez az első kérdése! Egy egyetemista hallgató vagyok és tanárnak készülök, azért vagyok itt, hogy a gyakorlatot is végezzem! Talán még két évig leszek itt, utána levizsgázok és már tovább is állok!
-Értem! Hát maradhatna tovább is...!
-Na de most már te is mesélj valamit! Hallottam mi történt a családoddal... Nagyon sajná... - sarkon fordultam és elindultam az ajtó felé.
-Hé...! Most hová mész? - kérdezte.
-Jaj, sajnálom! Ön nem volt itt amikor mondtam, hogy ha valaki ezzel a témával jön, elmegyek és nem jövök vissza többet. Ez a téma nálam tabu! - fordultam vissza.
-Értem, sajnálom! Hát akkor Perrie... Nagyon örülök a találkozásnak! Remélem év közben jobban megismerjük egymást! - hát azt én is remélem... Kinyújtotta a jobb kezét és én szintén így tettem. Amikor megfogta, rájöttem, hogy mi hiányzik az életemből. 

Brian:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése